pondělí 23. února 2015

Technika by...Valeria

MASKOVANIE
Valeria

Prajem krásny deň, tento mesiac som dostala významnú úlohu predstaviť vám techniku mesiaca. Dlho som premýšľala nad tým , ktorú techniku vybrať. Pôvodne som opäť chcela predstaviť niečo s mojím Big Shotom, ale potom som sa rozhodla predstaviť niečo čo môže využiť každý bez obmedzení a využiť niečo čo máme všetci bez rozdielu - pečiatky a pečiatkové podušky. 

V dnešnej dobe sú veľmi populárne tzv. build-up stamp sets / pečiatky, s ktorými si viete na pohľadnici vytvoriť celú scenériu. Ak však postupujete tradičným spôsobom, nedosiahnete želaný výsledok. Takéto pečiatky ponúkajú aj dievčatá na Papero amo. Ako ukážku som si vybrala pečiatky od Kaisercraft. Tradične by ste najprv opečiatkovali dievčatko a potom opečiatkovali kvietok, ktorý drží v ruke. Avšak stane sa to, že sa línie prelínajú a výsledok vyzerá hrozne. 


Práve vtedy sa hodí technika maskovania. Základ tejto techniky spočíva v opačnom postupe - najprv opečiatkujete hlavný motív, ktorý má byť najviac v popredí a postupne pečiatkujete ostatné motívy. Asi to zneje trošku komplikovane , preto si radšej hneď ukážme postup a určite vám bude hneď všetko jasné :-) 

Čo budeme potrebovať: 

Základom je tzv. masking paper / maskovací papier. Existuje niekoľko možností: 

1. špeciálny masking paper - celý hárok s jemným lepidlom, ktorý vám nepotrhá papier ani nepoškodí opečiatkovaný vzor na papieri. Môj je A5, ale začínajú vyrábať aj väčšie rozmery A4. Ak by ste oňho mali záujem, Anička s Pavlínkou vedia kde sa to dá objednať :-) 

2. môžete využiť obyčajné post-it bločky. Ja som objavila v papiernictve / kancelárske potreby bločky, ktoré sú lepivé na 80% svojho povrchu a je to super. Moje som kúpila v ševte, neviem či je táto firma aj Čechách, ale som si istá, že keď sa budete pýtať tak ich nájdete. 

3. obyčajný kancelársky papier a snímateľné lepidlo
Samozrejme budeme potrebovať nejaké pečiatky a podušky.  Záleží na vašej osobnej preferencii či výsledný obrázok budete farbiť fixkami alebo obyčajnými farbičkami a bude vám stačiť obyčajný papier alebo sa rozhodnete pre akvarelové farby - v tom prípade budete samozrejme potrebovať akvarelový papier. 


1. Na začiatku musíme popremýšľať  ako chceme , aby vyzerala naša pohľadnica v jej finálnej podobe. Hlavným motívom bude kvietok, preto si najprv opečiatkujeme kvietok na papier. Zároveň si hneď opečiatkujeme kvietok na maskovací papier. 


2. Vystrihneme kvietok na maskovacom papieri. 
Striháme tesne vedľa línie a nalepíme na kvietok na pohľadnici. 


3. Dotvárame scénu a opečiatkujeme dievčatko. 


4. Odlepíme maskovací kvietok a objaví sa nám krásny obrázok,
 kde je všetko tak ako má byť :-) 


5. Chcela som vám ukázať, že táto technika má naozaj nekonečné možnosti využitia, preto vám ešte ukážem postup ako vytvoriť scénu a zamerať sa viac na pozadie pohľadnice. Opäť budeme potrebovať pečiatku, maskovací papier a horizont. Práve tu som využila tie väčšie originálne maskovacie papiere, ale kľudne si to viete vytvoriť z papiera. Ceruzkou som si vytvorila vlnku, ktorú som vystrihla. Táto vlnka má imitovať zasnežené kopce :-) 

 

6. Postupujeme rovnako: opečiatkujeme líšku na pohľadnicu, 
opečiatkujeme líšku na maskovací papier a pripravíme si horizont. 


7.  Najprv nalepíme líšku ( aby sme ju ochránili ), potom nalepíme horizont a začneme farbiť pozadie. Využila som Distress podušky a hubkovým aplikátorom som postupne nanášala farbu na pozadie. 


8. Keď som bola spokojná s pozadím, odstránila som horizontový maskovací papier. Ako vidíte máme krásne pozadie. Maskovací papier na líške som nechala, pretože som ďalej dotvárala pozadie a ilúziu, že sneží. Postupne som fŕkala vodu, farby, spreje ... čokoľvek, čo by podporilo dojem, že okolo našej líšky sneží. 


9. Keď ste spokojní s pozadím, môžete odstrániť aj ochrannú masku z líšky a pustiť sa do zábavnej časti - maľovania :-)  

 

Dovoľte mi, aby som predstavila finálne pohľadnice. 



Výhody techniky maskovania: 
- princíp je veľmi jednoduchý
- proces tvorby je zdĺhavejší, ale nie je to nič strašné :-) 
- viete vytvoriť krásne scény 
- mimoriadne vhodná pre všetkých, ktorí radi maľujú

Záverom by som ešte chcela dodať, že obrázky sa dajú prekryť aj špeciálnou emulziou, ktorú predávajú v umeleckých obchodoch. Volá sa to rôzne - arabská guma alebo maskovacia emulzia. Je to téma na ďalší tutoriál :-D Spomínam to len preto, že ak to máte doma tak aj toto sa dá využiť :-) 

Posledná rada na záver: medzi jednotlivými krokmi pečiatkovania počkajte kým vám vyschne atrament, aby ste si to zbytočne nerozmazali. Viem o čom hovorím - je to dôvod, prečo dievčatko na finálnej pohľadnici drží dva kvietky :-))))) 

Dúfam, že sa vám dnešná technika páčila. Ak ju vyskúšate, nezabudnite sa pochváliť na Pintereste. Už sa neviem dočkať, kedy uvidím vaše veľdiela :-) 

6 komentářů:

  1. Vali, já prostě MILUJU tu lišku. To je úplně dokonalý :)

    OdpovědětVymazat
  2. Valeria, vďaka za zaujímavý návod, ale tá gramatika a chyby, ktoré máte v texte... pôsobí to veľmi rušivo.

    OdpovědětVymazat
  3. Nočná mora všetkých blogerov / blogeriek ... všetko si 100x prečítate, opravíte všetky červené vlnky, a predsa len sa občas nejaká chybička vyskytne ... našla som si jedno y na nesprávnom mieste. už som Aničke napísala inštrukcie :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Valika, tento návod je perfektný....obdivujem a veeeľmi sa chcem naučiť blogovať....
    Si úžasná, že dokážeš reagovať aj na kritiku, z môjho pohľadu zanedbateľnú...no coment for coment...teším sa na ďalšie príspevky...želám čo najkrajšie dníčky plné inšpirácií a vďačných scrapperov. :) Alena

    OdpovědětVymazat
  5. Alenka vieš, že obdivujem tvoje umenie a tvoje slová pre mňa veľa znamenajú !!! Ďakujem zo ♥

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover