pátek 25. října 2013

DIY provázkové stromky

Dnes opět zasedla ke strojům OLINKA a podělí se s námi o krásný návod na originální vánoční přáníčka. Jestli už máte ty svoje hotová, určitě Vás Olinčin návod donutí vyrobit alespoň jedno další :)


Pro někoho hodně vzdálená budoucnost a vůbec si nepřipouští ani myšlenku. Pro někoho za pět minut dvanáct a je lehce nervózní. Já patřím k těm druhým…A o čem je vlastně řeč? Přeci o vánočních svátcích. 

Ručně vyrobená přáníčka, visačky na dárky, záložky, bloky a diáře, to vše vyžaduje hodně času na vytvoření, zvláště, pokud jich potřebujete více. Každý rok si říkám, že začnu o prázdninách, ale komu by se chtělo ve vedru myslet na Vánoce :).

A protože se na Papero amo objevily nové barvy provázků, musela jsem zkontrolovat stav zásob (bylo to jednoduché, velký stojánek mám před sebou na očích :) ), rozhodla jsem se nějaká přáníčka s provázky vytvořit. Vím, že v návodech se už provázky objevily několikrát, ale když jsou tak pěknébudou z nich stromečky…


Budeme potřebovat:

-karton, sb papíry, páníčkové základy
-lepidlo (bílé, oboustranně lepící páska, …)
-konfety, třpytky, knoflíky na zdobení


Z kartonu si vystřihneme trojúhelníky (ty moje mají základnu 6 a 7 cm, vysoké jsou 9,5 a 11 cm), natřeme si lepidlem obě strany (používám párátko) asi 2 cm a začneme pomalu omotávat provázkem (je jedno, zda od špičky nebo od základny, prvních pár otoček jde i tak pomalu a musíte být pečliví a trpěliví).


Omotáváme za současného vtlačování provázku do lepící vrstvy a je důležité si v průběhu práce omýt ruce, přece jen občas nějaké lepidlo je i tam, kde by být nemělo :). 
Vrchní stranu si nakonec můžeme dozdobit třpytkami, perličkami, knoflíčky, konfetami…stromeček se pěkně rozzáří.


A nyní stačí vybrat ladící papír na podklad. 
Připravila jsem si nějaké s vánočními motivy, ale vzor byl dost dominantní, takže nakonec padla volba, světe div se, na letní kolekci Summer city od polské designerky Agnieszky Anny Niedžwiecke. Měla jsem ale pocit, že přece jen něco málo na dozdobení by to chtělo, bílou gelovkou jsem tedy dokreslila, vločky, ťupky, kuličky a linky…okraje papíru jsem patinovala křídovým inkoustem. Základ přání můžeme doladit k papíru, já zvolila bílé, světle modré a smetanové.




A co vy? Už máte vánoční přáníčka hotová, finišujete nebo jste ještě nezačali? Vyzkoušejte podle návodu a pochlubte se…

6 komentářů:

  1. Ještě malý dovětek...uvědomila jsem si, že jsem nenapsala nic o nalepení stromečků :-))) ...použila jsem oboustranně lepící pásku, čistá práce a dobře drží :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvelý návod, určite vyskúšam. Ďakujeme,Olinka.:)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné stromečky a úžasný nápad, jak spotřebovat provázky :-)) Taky jich mám požehnaně a ještě další cívky mám v rezervaci :-)) Určitě na svá přáníčka využiji!

    OdpovědětVymazat
  4. Bezva nápad. Už je na seznamu věcí k vyzkoušení. A protože mám zatím hotová pouze 2 přáníčka z celkového počtu nepočítaných, tak určitě i na stromky dojde.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné stromky, Oli. To sis teda zamotala... ;)

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover