pátek 28. června 2013

DIY ozdobné svorky

Dnes si s PAVLÍNOU vytvoříme vlastní originální papírové svorky - věřím, že vás to bude bavit, protože je to tak jednoduché, a přitom si vytvoříte hromadu originálních drobnůstek k dekorování scrapbookových a cardmakingových projektů.  


Budete potřebovat: 



  • Věci na zdobení svorek – knoflíky, korálky, kytky… co dům dal
  • Běžné papírové svorky z papírnictví – barevné i obyčejné
  • Tavná pistole a transparentní tavné tyčinky
  • Kousky tvrdého papíru nebo filce a fólie
  • Nůžky 
NÁVOD

1. Nejdřív se pusťte do hledání maličkostí, které by byly vhodné ke zdobení a zkuste si vytvořit vždy minisérie sladěných svorek. Budou se Vám pak lépe používat na vaše projekty. Já jsem se snažila svorky ladit stylem i barevností. Nejvíc jsem šla po starých knoflících, se kterými jsem si jako malá strašně ráda hrála u babičky.


2. Pusťe se do práce s tavnou pistolí. Je dobré mít připravené malé kousky tvrdého papíru nebo filcu a po nanesení  roztavené hmoty je zezadu na sponku přimáčknout. Jinak budete mít sponky ze spodní strany příliš vystouplé a bude se pak s nimi špatně pracovat. Ale pozor ať se nepopálíte!


3. Při upevňování průhledných ozdob jsem ze spodní strany použila místo papíru malý čtvereček fólie (z jakéhokoliv obalu)  a opět ještě měkkou hmotu jsem „splácla“. 
Pálí, pálí…


Trocha inspirace…


Žlutomodrá kombinace se mi skvělé hodí do rozdělané stránky ze čtvrtek Scrapperin. Použila jsem knoflík, kytku a plastové hvězdičky spojené brads.


Našla jsem doma taky jednu zvláštní kancelářskou sponku – plíšek
a tu jsem jen ozdobila filcovým srdíčkem. Víc nepotřebovala.


Největší sadu sponek jsem si vytvořila ve vintage stylu. Není nad staré knoflíky s patinou, k tomu průhledný korálek motýlek a čistě bílá kytka Prima Marketing. 
Už se těším, až je použiji, myslím, že jsou krásné samy o sobě.


Série svorek pro stránku ve středomořském stylu. Fotky z dovolené už na ně čekají! 
Použila jsem knoflíky – jeden opravdu starý nítěný, ten se mi obzvlášť líbí – 
a malinkatou hvězdici … úlovek z dovolené.


Růžovo zelená sada se starým látkovým knoflíkem
Myslím ho kdysi měla babička na šatech…


…a „vintážnické“ svorky se starými kovovými knoflíky taky po babičce (babička byla švadlena, proto ty zásoby). Dobrá rada nad zlato! Mohlo mě to napadnout hned, ale nenapadlo. Když dáte roztavenou hmotu na KOVOVÝ knoflík, okamžitě pálí jako čert. Tak teď už to vím… a vy buďte chytřejší!


A na závěr něco pro lenochy, kterým se do návodu nechce. Když pěknou svorku jen šikovně ohnete na jedné straně v polovině tak, jak je vidět na druhé fotce, máte skoro bez práce papírovou svorku ve tvaru srdce.  Tak příjemnou zábavu!


9 komentářů:

  1. Moc dobrý nápad se svorkami a přitom jednoduchý. Tleskám!

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé provedení a vypadají úžasně :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky ženy...a přitom taková blbost, ne? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné kousky...mám moc ráda tyhle originální samodomo ozdůbky

    OdpovědětVymazat
  5. Bezva nápad i návod. Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  6. Povedené, barevně i stylově vyladěné série. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasný a efektní nápad! Já jsem svou první DIY svorku použila na miminkovské přáníčko :-)
    http://muj-scrapbookovy-svet.blogspot.cz/2013/10/velke-pradlo.html

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover